jueves, 6 de mayo de 2010

LLibre Blanc: L'educació en l'entorn audiovisual

http://www.cac.cat/web/recerca/quaderns/hemeroteca/detall.jsp?NDg%3D&MQ%3D%3D&Jyc%3D&MTM%3D

Les vint conclusions presentades, des del punt de vista de la transversalitat i de la interconexió de factors influyents, tenen relació amb l'escola i amb el món de l'educació. Però, segons el meu parer, les tres conclusions més interesants des d'aquesta òptica són la 17, la 18 i la 19.

El punt 17 ve a exposar els problemes bidireccionals existents entre la televisió i l'escola, quant a valors transmessos per la televisió vers els pretesos per l'escola, adaptació d'aquesta a l'entorn audiovisual i el temps que la televisió extreu als alumnes.

El punt 18 defineix les pautes que ha de seguir l'escola en l'educació en comunicació audiovisual per superar els problemes expossats en el punt anterior.

Finalment el punt 19 indica la necessitat d'intervenció per part de l'Administració per instaurar en el currículum acadèmic aquesta formació en comunicació audiovisual per tal de superar els problemes descrits al punt 17.

Respecte a aquest últim punt, l'he inclós ja que no tenint tanta relació amb les escoles, aquestes mateixes tenen quelcom a dir, proposar o fins i tot pressionar a les Administracions, en aquest cas el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

No hay comentarios: