viernes, 23 de abril de 2010

Anàlisi detallat d'un anunci de televisió

2.1 Nou televisor HD i amb tecoloogia de visualització en 3D de Samsung

Aquest comença amb una panoràmica d'una ciutat qualsevol en un dia solejat, després es mostra la seva activitat rutinària i com la gent poc a poc va col·locant grans televisors dels anunciats arreu de la ciutat i en forma quadriculada augmentant així la grandària, on es veuen imatges que semblen reals.

La primera és la gran part d'una façana on es veu un gat a gran escala que sembla que surti de la façana, la segona és una única pantalla on hi ha un mico agafat a un arbre que és en realitat un fanal. A continuació, tot un local comercial sembla ser l'interior d'un microones on s'estan fent crispetes. Una balena nedant a un llac. I seguidament una nena en un jardí, la qual confón les papallones amb el televisor real. I la més espectacular de totes és el terra de la cruïlla sencera on es simula el buit d'una cascada, que provoca l'aturada de tot el trànsit, on tothom vol treure el cap i mirar. Per finalitzar, l'última és al final d'un passadís on es simula la lluna amb astronautes.

2.2 Aspectes formals

L'escena, com ja he comentat, tanscorre en una gran ciutat, en un dia seré. Els personatges que intervenen són els vianants del carrer que van muntant aquestes grans pantalles i d'altres només fan de contemplatius bocabadats davant d'aquestes meravelloses imatges.

La música que forma part de l'anuni és d'orquestra simfònica, de caire emotiu i que va en progressió durant tot l'anunci en quant a intensitat i emotivitat.

També s'aprecia una veu en off just al final de l'anunci coincidint amb el címax visual i auditiu. La veu és clara i neta i mitjanament greu que ens explica que Samsung és la marca que introdueix al món la primera televisió de 3D i que és una nova dimensió en televisors.


2.3 Contingut

El missatge plrincipal d'aquest anunci publicitari és el poder tecnològic de la marca productora del producte. Aquest té molts atributs que el distingueixen de la competència, entre els quals es troba el fet de que són els primers en introduir al mercat un producte d'aquestes caracterísitques.

En quant als valors que transmet són bàsicament el de gratificació i seguretat. El de gratificació perquè en cap moment deixen entreveure els inconvenients que pot tenir per la vida dinàmica el fet de veure la televisió en 3D, ja que calen unes ulleres especials i que poden ser perjudicials per la vista... Únicament destaquen, lògicament, els aspectes positius del producte. I en quant al valor de seguretat dir que la gent que intervé a l'anunci és veu molt segura que aquest televisor els hi encanta. No deixen dubtes amb les seves expressions facials de què és un element que els produeix plaer i felicitat.

2.4 Valoració personal

Personalment aquest anunci em sembla una obra d'art audiovisual. Per a mi i tal i com s'indica al dossier és un d'aquells anuncis que fan bona l'afirmació que els anuncis són el millor de la programació televisiva.

Només per la seva música a mi em produiex sensacions de plaer i la part visual està molt ben estudiada i engranada amb la música.

Totes les images posseeixen una tonalitat de colors molt vius que ajuden a l'estètica general.

Penso que l'anunci va dirigit a la franja d'edats més comuna de tots els productes, dels 25 als 60 anys, que són els que tenen més poder aquisitiu a la nostra societat.

En definitiva crec que es un spot força complert en tots els sentits publicitàris: transmissió de valors, estudi de caracterísitques tècniques...

No hay comentarios: